Mitt 2009 ;)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Jag bodde helt själv för första gången någonsin, grymt skönt ;)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, skulle börja träna.. men hade roligare saker för mig.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min lillasyster blev mamma till en helt underbar liten tjej ;)

4. Dog någon som stod dig nära? 
Ja, världens bästa Maja dog den 3:e januari.. fortfarande ofattbart.. ;(

5. Vilka länder besökte du? 
Hade fullt upp, så det blev en liten tripp hemma i Sverige istället. Den mest minnesvärda va roadtrippen som först gick ner till Ystad för att hälsa på min underbara vän Anna och farmor & farfar =)  Sen gick den vidare till Eskilstuna för att möta upp My & Majja igen och se vars My kom ifrån, där hade vi grymt roligt =) Hann även med att träffa min älskade farbror i Stockholm tvärt och på vägen hem från Eskilstuna körde vi en omväg ner till Finspång först, för att träffa syrran & hennes nyfödda Naima =) Va ju bara tvungen att åka ner dit och kika på lilla underverket!

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? 
Hm.. det va svårt.. får återkomma ;)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Oj.. det är många, men om jag ska tänka på roliga minnen så var nog det största den 15 maj när jag blev moster till lilla Naima och den 5 juni när jag tog min Kvalificerade Yrkesutbildnings-examen som Butiksledare/säljare.

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag växte så mycket i mig själv genom att flytta till en ny stad och lära känna en massa nya människor. Är inte längre samma blyga lilla tjej, tar för mig mycket mer och det känns grymt bra! ;)

9. Största misstaget?
Jag gör väl aldrig misstag ;) Nej, men det va nog att hyra en lägenhet i andra hand.. utan att ha sett den och utan att ha träffat hyresvärden innan. Blev lite väl mycket tjafs, men nu är det borta & glömt!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Haha.. nej, förutom att jag ramlade och stukade foten sista dagen på skolan.. och missade precis samma trappsteg som My hade gjort exakt 6 veckor innan eller nåt sånt ;P Det va sjukt komiskt!

11. Bästa köpet?
Det gjorde pappa åt mig, fick en Audi A6:a i november.. helt underbart!! ;) Tusen miljoners tack!


12. Vad spenderade du mest pengar på?

Får väl erkänna att det nog har varit på kläder & skor.. inredningsbiten har blivit lite drabbad det här året, eftersom att jag bodde så litet första halvåret.. men nu är det på topp igen ;)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Två av mina höjdpunkter va när jag gick ut utbildningen med toppbetyg & när jag fick audin.. helt sjukt båda grejorna!! Men förtjänat dom det har jag då gjort, tycker jag ;)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ras Cricket – Skin är den som fastnat bäst, många minnen.. även Det E Bra & Polisen slår med samma grupp.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Dom första månaderna av 2009 var jag mycket ledsnare.. men sen fick jag mig en tankeställare och tänkte att nej, nu jäklar måste det bli ändring och det blev det!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skulle kanske ha tänkt lite mer på mitt eget bästa.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Saker man får ångest över, helt onödigt ;P

18. Hur tillbringar du julen?
Hemma hos mamma & Robert, supermysigt, go´ mat och mycke folk ;)

19. Blev du kär i år? 
Det du ;)

20. Favoritprogram på TV?

Ser helst på mina serier, så just nu kan man säga att det är One Tree Hill.

21. Bästa boken du läste i år?
Läste bara böcker som vi va tvungna att läsa under utbildningen och den här gav ganska mycket: Att välja glädje – Kay Pollak

22. Största musikaliska upptäckten?
Haha.. ja, det kanske är att jag vågar sjunga karaoke ändå.. fast mycket hellre än bra ;P Nyår säger jag bara..

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Fick många fina saker, men det bästa va nog presentkortet till en sminkkurs på MakeUp Store som jag använde mig av när jag va och hälsade på i Eskilstuna ;)

24. Något du önskade dig men inte fick? 
En symaskin.. men den skulle jag nog ändå inte ens ha använt än. Är dock en bra-att-ha-grej, fast jag har ju syrran som syr åt mig nu.. så jag kanske inte behöver nån ändå.. haha ;P

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Först jobbade jag några timmar på Lindex, sen blev jag bjuden på middag & bio av My & Majja ;) Haha.. kommer ni ihåg psykfallet?? ;P Tjejkvällen fortsatte även efter det med övernattning & fika i min lilla lägenhet som jag hade då. Dagen efter fick jag finfrämmande från mitt kära Lycksele.. Angelica, Katta & Lina och hälsade på, så jag firades hela helgen.. inte illa ;)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade förverkligat fler av mina drömmar, men så är det ju alltid ;)

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Lite mer rockig än tidigare ;) Har tuffat till mig, vill inte bara va lilla söta Maria ;P

28. Vad fick dig att må bra?

Att jag valde att gå utbildningen, det va nånting som jag verkligen ville och jag tog mig i kragen och flyttade till Sundsvall.. bort från tryggheten och till nåt helt annat. Fick ett annat slags liv där och växte grymt mycket som person. Det är bra att utsätta sig för nya saker ibland. Fick även äntligen jobba i en inredningsbutik och på Lindex, kanonbra erfarenheter och supertrevliga människor träffade jag på. Är grymt nöjd över den tiden ;)

29. Vem saknade du?

Maja såklart.. och mina nyfunna vänner!

30. De bästa nya människorna du träffade?
My & Majja, mina vänner för livet ;) Och självklart alla andra från KY också, en underbar klass! Sen så hittade jag & Linda tillbaka till varann igen, det är kung! =)


Kommentarer
Postat av: My

Shit, va vi hann med!! =) sitter med tårar i ögonen många roliga, spännande, tråkiga, sorgsna o härliga minnen som kommer upp. Men 2009 va ett händelserikt år!! eller va säger du?

hihihihiihihihhiihihihihi

En ett år som jag definetivt aldrig komer att glömmma!! =)

Det ska bli sååå kul snart ses trion igen!! Sundsvall se upp!! ;)

2010-01-16 @ 01:18:53
Postat av: Majja

Åh va gullig du e. Blev helt varmt i hjärtat när ja läste sista punkten. Puss å kram å vi syns ju snart.

2010-01-21 @ 11:08:39
Postat av: Workingbuddie ;)

Så bra skrivet....du borde bara utveckla nr. 19 lite hehe ;) Kramis bananis!!

2010-01-25 @ 23:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0