Andra glöggkvällen :)

Här kommer några bilder från glöggkväll nr2, den va i lördags hemma
hos Katta i Överbo :) Vi va 11st tjejer sammanlagt + lilla Cornelia såklart,
så det va en hel del fika och hur trevligt som helst! :) Alla hade verkligen
ansträngt sig och dessutom bakat lite ovanligare saker. Fanns inga knäck,
pepparkakor eller lussebullar. Så det va roligt att få lite nya tips på olika
bakverk, det är annars så lätt att bara göra det samma gamla vanliga.
Nog för att det är supergott, men alltid roligt att testa nåt nytt ibland :)
Dom här kakorna som Lina bakat va så fint pyntade, så jag va tvungen
att fota dom lite extra ;)
Tog tid att äta upp allt som jag hade tagit för mig kan jag lova,
men tog ändå lite till så jag hann smaka alla sorter ;P
När vi hade fikat, va det dags för en julklappslek. Vi tog en tärning och
slog i turordning, när man fick en 6:a så fick man välja ett paket. När
alla paket va tagna fick man öppna dom. Efter det så ställde man klockan
på en hemlig tid som bara "ställaren" kände till och så började man i
turordning slå tärningen igen. När man fick en 6:a fick man sno en julklapp
från någon annan. Sådär höll det på ända tills tiden va ute och dom
julklapparna man hade när klockan ringde fick man behålla. Va en
himla rolig lek, förutom att vissa blev utan julklapp.

Jag lyckades få det jag ville ha ;) En burk med supergoda polkagris-biscottis
som Frida hade bakat, älskar dom!! Vinet får jag dock se om jag vågar
prova, är ju ingen vindrickare egentligen.
Lina provade Kattas one piece och blev nog ganska kär ;)
Det här är livet, säger jag bara. Fick rå om Fridas lilla Cornelia nästan
hela kvällen, hon somnade i min famn två gånger t om. Hur mysigt som
helst, blev lite bebissjuk måste jag ju erkänna. Men ska först bli grym
på mitt nya jobb, innan jag börjar fundera på barn på riktigt. Det räcker
att kunna låna en stund ibland istället ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Den närmaste kakan på första bilden ser ljuvlig ut, vad är det för ngt? Recept?

2011-12-13 @ 20:11:50
Postat av: Elin

Julklappslekar är så jäkla kul! =)

2011-12-13 @ 20:23:02
URL: http://ellllliiiiin.blogg.se/
Postat av: alexandra

snart får du låna en ännu mindre bebis! :)

2011-12-13 @ 21:11:00
URL: http://xandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0