Älskade Maja!

Huvudbry är en beskrivning på hur jag känner just nu, obeskrivlig sorg & 
medlidande är en annan, orättvisa är en tredje.. kan räkna upp hur många
olika känslor som helst.. men det är svårt att sätta ord på allt..
TOMHET och SORG är nog det som beskriver bäst..

Kommer att ta ett bra tag innan jag förstår att det här fruktansvärda
verkligen har hänt. Första reaktionen var som ett rejält slag i magen,
tänkte att det där är inte sant. "Det är nån sjuk människa som har hittat på.."
Ringde direkt till Helena för att kollade upp om det va sant.. och det va ju det..
fick världens chock och satt bara och stirrade ut.. sen brast det.. grinade och
grinade och grinade.. fy fy fy.. det är så j*vla orättvist!!

Vi bestämde oss iaf för att öppna Mysak, så att alla skulle ha någonstans att
vara.. utan att behöva vara ensamma.. det va väldigt uppskattat! Hur många
ungdomar som helst dök upp och delade sin sorg.. vi hade en massa ljus tända
och kort på Maja. Kändes konstigt att vara där utan henne.. kändes som att hon
när som helst skull e komma inspringandes lika glad som vanligt och säga:
"Nu är jag här! :)" Men det gjorde hon ju förstås aldrig.. nej, fy så obegripligt!

Tänker på alla våra stunder, våra tjejgrupps-resor till Umeå och speciellt den
gången som vi åkte till Piteå och bodde på hotell och badade på havsbadet..
och shoppade i Skellefteå på vägen hem, det va tider det! Eller när vi efter
Kulturnatta-mötet åkte till furuviksstranden, badade, grillade och styggade oss :)
Eller modevisningen, alla roliga & bra stunder på Mysak, övernattningarna m.m.
Eller när du och Frida åkte med mig när jag övade på att sladda.. va vi
skrattade! :) Eller när du och Frida va så gulliga och spelade in en skiva till
mig när ni sjöng så otroligt vackert på eran luciauppvisning på MB, för jag
kunde ju inte vara där för att jag jobbade.. men ni ville inte att jag skulle missa
den.. Tänker på våra promenader med hundarna, alla våra samtal.. alla roliga
påhitt, alla bra stunder.. och alla saker vi har hunnit gå igenom.. du kommer alltid
att finnas i mitt hjärta, världens bästa Maja! Du lämnar ett stort tomrum efter dig,
saknar dig! Vila i frid tills vi möts igen.

Sänder mina tankar till Majas alla nära och kära.
En speciell tanke till Majas föräldrar, syskon och Frida!







Kommentarer
Postat av: linnea

Hon var världens finaste tjej! helt fel person. jag vill verkligen inte inse det, i morse då jag vaknade ville jag säkert som alla andra, att det skulle vara en mardröm. Usch. Fina Maja som inte kommer tillbaks mer än i våra minnen :(



Och jag trodde verkligen att det var ett skämt.. att nån skulle säga "men nej det är inte alls sant, maja lever!" men det hände aldrig.. hon var fel person att tas ifrån jorden!



Det var fint att ni öppnade mysak så att alla fick samlas, Maja såg nog hur många underbara personer som verkligen tyckte om henne.



kram

2009-01-04 @ 21:34:49
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Anna

Jag har suttit och läst flera bloggar ikväll, och alla verkar känna samma sorg och saknad. Majas bortgång har verkligen satt hela stan i sorg... Vilket är förståeligt, eftersom hon var en så fin tjej!



Men jag håller med Linnea, det var verkligen fint och behövligt att ni öppnade Mysak. Jag hoppas att vi hörs snart igen Maria!

Kram.

2009-01-04 @ 22:00:04
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Emelie

Nae jag vet ju att du är ÄKTA : )

Beklagar sorgen. Vad hände? : (

2009-01-04 @ 22:17:02
URL: http://plutans.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Jag förstår att du har det jobbigt just nu.

Du får gärna ringa mig när du känner att du orkar prata. Massor med kramar från mig!

2009-01-04 @ 23:19:15
URL: http://ellllliiiiin.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har bl.a. läst Linneas, Cristels, Josefines, Fridas, Jespers, Ericas... Ja, i princip alla Lyckselebor verkar vara väldigt tagna av detta.



Hur känns det idag? Kram

2009-01-05 @ 17:15:31
URL: http://www.honsompratarsahogt.blogspot.com
Postat av: Anonym

www.majabergh.se.nu

2009-01-06 @ 14:56:39
Postat av: Alexandra

fy vad livet kan vara orättvist..

2009-01-06 @ 22:13:44
URL: http://xandraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0