Totemdjur ;)

Ikväll kom jag och min kusin in på en massa olika ämnen bl. a ämnet totemdjur,
själv hade jag aldrig hört det.. men det va faktiskt ganska intressant. Man skulle
fundera ut vilka 9 djur som man känner lite extra för av någon speciell anledning,
mina får ni läsa om nedan ;) Men först en liten beskrivning:

Alla har vi totemdjur med oss på vår resa genom livet. Enligt tradition har varje
människa 9 olika djur. De djur vi har med oss representerar våra inre förmågor
och tillgångar men även våra utmaningar och rädslor. Varje totemdjur äger
specifika styrkor och egenskaper. I dessa kan du finna svar samt hjälp vid
healande när du står vid olika vägskäl i livet.

Mitt första & främsta totemdjur är:



Bild tagen från: http://99ord.se/wp-content/uploads/Djur/hummingbird.jpg

Kolibrin

Står för skönhet, glädje och lättsamhet.

I alla problem finns det sköna. En lugn vrå som du bara kan hitta inom dig.
Utan den här platsen vore allt hopp ute. Låt vindarna bedarra och blåsa förbi
och bege dig in i din egen vrå. Ta emot allt det vackra och lättsamma i livet!

Information om totemdjur och kolibrin hittade jag på den här sidan:

http://healing.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=5ad8d4c4-b488-4178-8538-facfae4fc735

Resten hittade jag bästa infon om på engelska, men det går nog lika bra ;)




Bild tagen från: http://avantgarde248.com/images/flamingo.jpg

Flamingo - Heart Healing

Flamingo can teach you how to filter out things from your life, to discard those
that do not benefit you and keep those that help and heal your heart. This
ability is aided by the Malachim, a group of healing Angels who work under
the guidance of the archangel Raphael. Flamingo people often have Raphael
as their guardian angel.

Flamingo is also often the totem to people who use psychometry – the ability
to sense things through the touching of objects. 

Flamingo people do not like to be alone and are usually in company of others.
Those with a Flamingo Totem are flirtatious. Flamingo signals a time of cleansing
and filtering to find out what nourishes and heals the heart. Flamingo shows you
how to follow your heart in all of
your endeavors.

Text tagen från: http://www.linsdomain.com/totems/pages/flamingo.htm



Bild tagen från: http://2.bp.blogspot.com/_-VizrWWgzNs/SbFBisNQv-I/AAAAAAAAACQ/e-W0KI5hsWM/s320/s%C3%A4l.bmp

Seal - Imagnination, creativity, dreaming

A Seal or Sea Lion Totem can show you how to develop and focus your
imagination. Seal people are highly imaginative and very creative, and
they need activities that channel and direct those activities. Hearing and
balance are very important for a Seal totem. Learn to listen to your inner
self and balance your life to it. Tap into your Seal totem and expect your
dreams to become more vivid and significant.

Text tagen från:

Det strulade litegrann för mig.. men resten av mina totemdjur är iaf
Nyckelpiga, Elefant, Fjäril, Björn, Zebra, Ekorre och Delfin :)

Ni kan läsa om dom på:

http://www.linsdomain.com/totems.htm

Vilka är era totemdjur? :)

Kommentarer
Postat av: My

Du skulle trivas i min hall!!! =)Väggarna är fulla med små kolibris!! ;) Rosa, turkosa o orangea.

Häftigt med totemdjur, det ska jag kolla upp!! ;)

kram

2010-02-24 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0