Vad vore livet utan GB glass? ;)

Hittade en rolig grej på en blogg som jag brukar läsa ibland :)
Nu när det är tänkt att det ska bli sommar snart.. lite ironi fanns i
tonen eftersom det snöade lite senast ikväll.. men iaf så börjar ju
självklart suget efter glass komma lite smått. Shit va många goda
det har funnits genom åren. Tyckte att det va lite roligt att kolla
upp vilka som fanns just år 1985 när bl a jag föddes ;)




Rockgala och CD-ROM

  • GB:s nya glassar heter Bubbel Pop, Combino, Rom Russin,
    Glassburgaren, Pop Up, Softy shake, Jelly Split, Musse &
    Långben och Puckstång Light.
  • Världens största rockgala, Live Aid, anordnas i London och
    Philadelphia. Konserten inbringar 400 miljoner kronor.
  • Café au lait blir en stor succé på caféer och restauranger
    och vi svenskar känner oss plötsligt väldigt internationella.
  • "Mitt Afrika" med Meryl Streep och Robert Redford i
    huvudrollerna utses till bästa film.
  • CD-ROM är det senaste inom datatekniken.
Bild & text lånad från: http://www.gb.se/nostalgi_year.asp?year=1985

Här kan ni kolla in erat "glass-år": http://www.gb.se/nostalgi.asp

Kommentarer
Postat av: angelica

haha saknar priserna som va där i igloon :)

2010-05-03 @ 22:30:49
Postat av: Helena :)

GALET att du föddes då haha..

Jag minns så väl när dom glassarna kom :P

2010-05-03 @ 22:59:14
Postat av: K

Ska vi ta en glass nån dag? ;) jag blev inte aaallls sugen av ditt inlägg ;D

2010-05-04 @ 23:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0